גורמי מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הכשרה טיפולית בפסיכותרפיה

הכשרה טיפולית בפסיכותרפיה היא צעד מכריע עבור אנשים המבקשים לשנות חיים ולהשפיע לטווח ארוך על בריאותם הנפשית ורווחתם של אחרים.

חיוני לבדוק את הנקודות הבאות כדי לעשות את הבחירה הנכונה.

כמטפלת מרצה ורכזת תכנית הכשרה אני פוגשת לא פעם נשים שמגיעות ללימודים בתחום הטיפולי אחרי שניסו קורסים והכשרות שונות, רבות הבטחות ולאחר מכן חוות אכזבה עמוקה בתהליך היציאה לשטח.

חשוב לזכור שכשבוחרים ללמוד, מעוניינים באפיק פרנסה.

אבל מה אם לאחר ההשקעה המאומצת מגלים שההכשרה לא מאפשרת להשתלב ולהרוויח וצריך ללמוד שוב?

איך נוצר מצב כזה?

הגורם העיקרי הוא הרצון ללמוד מקצוע במינימום השקעה: הכשרה קצרה וזולה.

כך צצות הכשרות קורצות מאד, רק שלבסוף מתגלה שההכשרה לא באמת הכשירה למקצוע אמיתי ומפרנס.

והזול עולה ביוקר.

בתחום הטיפולי לצערי התופעה רווחת מאד.

הכשרה של מספר חודשים ואפילו שנה לא יכולה להוציא מטפל לשוק. נקודה.

פרקטית, חסר ידע המשפיע על הצלחת הטיפול,

והן בשטח -שום מכון לא יעסיק מטפלת כזו.

נכון שיש הכשרות המצהירות על אפשרות לפתוח קליניקה,

בפועל לא מציאותי לגייס מטופלים שישלמו למטפלת ללא ניסיון וללא הכשרה מספקת.

וכך רבות נותרות ללא עבודה ופותחות בסבב מחודש של לימודים…

יש שיבחרו בהכשרות קצרות ונפגוש אותן עוברות מהכשרה להכשרה,

ויש שיבחרו נכונה לבחור הפעם בהכשרה מקצועית מקיפה, מתוך הבנה שזו הדרך היחידה להתמקצע.

פגשתי רבות כאלו שהגיעו אלינו למכון מפגש כדי ללמוד מבראשית בגלל חסרים קריטיים בהכשרתן.

אין לתאר את עוגמת הנפש על כל ההשקעה והדמים (תרתי משמע) שהלכו לאבדון בגלל הבחירה בדרך הקצרה שהובילה לארוכה (שלא לדבר על הפגיעה במטופלים).

מה ההשלכות לכפל לימודים?

קודם כל זמן. יציאה ללימודים כרוכה בשעות של היעדרות מהבית על כל המשתמע,
נסיעות וטלטולי דרכים ושנה נוספת שהלכה לאיבוד ללא אישה מפרנסת (וללא צבירת ניסיון)

הכסף. נתון משמעותי. לשלם שוב על לימודים זה מתסכל מאד.

בזבוז אנרגיה ולעיתים פגיעה באמון של המטפלת ביכולותיה.

אם כך, מה חשוב לברר ולבחון לפני שנרשמים להכשרה לימודית טיפולית?

נסקור להלן את הגורמים המשמעותיים ביותר בהכשרה טיפולית כדי לבחור מקום לימודים.

תכנית לימודים מקיפה ועדכנית

תכנית לימודים מקיפה ועדכנית היא בסיסית כדי להבטיח כי תקבלו את הידע והכישורים הדרושים להצלחה בתחום הפסיכותרפיה. חיוני לכסות מגוון רחב של גישות וטכניקות טיפוליות מוכחות, כגון טיפול פסיכודינמי, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), טיפול הומניסטי אינטגרטיבי ותרפיות.

חיבור תיאוריה לפרקטיקה

הטעמת הידע בצורה כזו שמבינים את התיאוריה ברמה של התערבות טיפולית הלכה למעשה.
באופן שמאפשר לך כלומדת לא רק לרכוש ידע
אלא לפתח חשיבה קלינית: יכולת אבחנה, המשגה, ניתוח ובניה של חוות דעת טיפולית משלה.
תכנית לימודים כזו מכינה לעבודה עם מגוון רחב של מטופלים ולספק את הטיפול היעיל ביותר.

פיקוח מקצועי והנהלה טיפולית

חשוב לברר האם ההנהלה מורכבת ממטפלים בכירים המעורבים במה שקורה בשטח. הן מבחינת תכנית הלימודים והצוות, הן מבחינת פיקוח על מערך הסטאז’ וההדרכות והן מצד פיקוח על התהליך האישי שתעברי כמתמחה בתהליך ההכשרה.

איכות הסגל המקצועי

עליך לוודא כי צוות המרצות עם ניסיון ורקע חזק בפרקטיקה הטיפולית ובהנחיה כיוון שזה משפיע על בהירות החומר.

סינון הפונות

ועדת קבלה מקצועית שבודקת התאמה לתוכנית ההכשרה באופן אישי לשיטות הנלמדות במכון והתאמה רוחנית. כשמתגבשות קבוצות לימוד איכותיות הדבר מתבטא בחוויות הלמידה וכן בגב מקצועי לאורך השנים.

התנסות מעשית מפוקחת

התנסות מעשית ותרגול בפיקוח הם מרכיבים חיוניים בתוכנית הכשרה.
קריטי שהסטאז’ יהיה תחת פיקוח מקצועי ולא יערך באופן עצמאי כדי שישיג את מטרתו,
ובנוסף מאפשר להתאים מטופל לסטז’רית, (הבסיס להצלחת הסטאז’).

המכון שלנו מציע מגוון רחב של הזדמנויות מעשיות להשמה ושיבוצים בסטאז’ באופן אישי לכל מתחמה במוסדות רשמיים (וגם מהווה ההזדמנות שיכירו אותן) בהדרכתם של אנשי מקצוע מנוסים. כדי להבטיח הכנה לטיפול בעולם האמיתי ורכישת פרקטיקה מתוך חוויה חיובית.
הכשרה מעשית כזו לא רק עוזרת לבנות את הביטחון והיכולת שלך כמטפלת, אלא גם מספקת הזדמנויות יקרות ערך להשמה שיכולות להועיל לקריירה העתידית שלך. ואכן, בחלק מהמקומות תלמידות משתלבות לבסוף בעבודה בזכות הסטאז’ בס”ד

הסמכה מוכרת

תעודה מוכרת המאפשרת אפשרויות להשמה במכונים ומוסדות מוכרים ולא רק בקליניקה פרטית.

פיקוח תורני

לימודי פסיכולוגיה עמוסים במורכבויות השקפתיות.

חשוב ללמוד את התוכן המקצועי מאנשי מקצוע יראי שמים שמביאים את הדברים מבלי לוותר על הערכים וגם לא על מקצועיות. יש תשובות לכל שאלה וחשוב ללמוד מתוך דיוק תורני. ולוודא שיש פיקוח תורני על התכנים ועל המכון.

המכון שלנו מציע תוכנית לימודים מקיפה, פיתוח חשיבה קלינית, הנהלה טיפולית, ועדות קבלה, סגל מרצות מנוסה, הסמכה, והזדמנויות ניסיון מעשי רבות המבדילות אותנו מתוכניות אחרות.

עכשיו שיש לך את הכלים לבדוק איפה הכי נכון לך ללמוד מוזמנת להתחיל את המסע שלך איתנו עוד היום

ולצאת לקריירה מתגמלת ומספקת בפסיכותרפיה.

 

(מבוסס על ריאיון לעיתון קטיפה ועל הרצאה מאת הגב’ חנה ביין מטפלת פסיכודינמית M.A. מרצה ומדריכה בתחום הטיפולי מייסדת מכון מפגש – להכשרה והשתלמות בתחום הטיפולי).

*לקבלת ההרצאה המוקלטת ניתן לפנות דרך צור קשר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הגב' חנה ביין

M.A. מטפלת פסיכודינמית, מרצה לפסיכולוגיה ומדריכה בתחום הטיפולי

בעלת תואר שני בטיפול באמנויות ע”י אוניברסיטת חיפה, לימודי תעודה בתרפיה במוסיקה, ומתמחה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית ואינטגרטיבית.

מטפלת בגישה פסיכודינאמית בדגש על תהליכי העברה, יחסי אובייקט, פסיכותרפיה בין-אישית והגישה האינטרסובייקטיבית – התייחסותית. מעל לעשור מטפלת בילדים, הורים, מתבגרות ונשים. בעיקר מהאוכלוסייה החרדית.

מטפלת בבעיות התפתחות, לקויות למידה, דימוי עצמי, דיכאון, הפרעות במצב הרוח, הפרעות אכילה, התמכרויות, חרדות, יחסי הורים וילדים, אלימות במשפחה, התמודדות עם משברי חיים כמו אובדן/ גירושין, פוסט טראומה, וקשיים נוספים.

יש לך שאלה אישית? מחפשת הדרכה, טיפול או ייעוץ? מוזמנת ליצור קשר ישיר עם הגב’ חנה ביין

רוצה להיות מטפלת
קראי עוד בנושאים: טיפול רגשי, פסיכולוגיה

עוד מאמרים מעניינים

מה “נכון” לומר במצבי סיכון? בינה מלאכותית או מלכותית? (מסר ליום כיפור- תשפ”ד)

מה אני שעיר לעזאזל? (מסר ליום כיפור)

אני לדודי משמע אני ישנו

איך יוצרים אינטימיות? על אלול וטיפול..

איך הגעתי ל”כאן”? (מסר ראש השנה תשפ”ד)

ממדבר – מתנה

למה אנחנו צריכים את הרגשות השליליים שלנו?

איך אפשר לעשות הפרדה, לא להישחק ולשמוח באמת?

To Be שבט

קומי לסליחות – פוסט ברוח הימים הנוראים

מסלול הלימודים המלא
להכשרת פסיכותרפיסטיות

שמרי לך מקום בשידור החי

בנושא: כניסה לאתר
מרצה:

מטפלת מקצועית,

סדנה דיגיטלית במתנה

איך בוחרים איש מקצוע בתחום הבריאות והרווחה הנפשית?

בואי ללמוד ולקבל הכשרה מקצועית בנושאים שמעניינים אותך

קורסים דיגיטליים

מבחן בגורמים מקדמים התפתחות גורמי חוסן מול גורמי סיכון

מבחן בהתפתחות בגיל הרך, גורמי קידום התפתחות וגורמי סיכון, סמסטר ב’, מועד א’, החוג לגיל הרך לימודי המשך. מרצה: חנה ביין

מבחן פסיכופתולוגיה

מטפלות ומאמנות

קורסים במכון מפגש

מבוא לפסיכופתולוגיה

הקורס מקנה היכרות עיונית בסיסית עם מושגים וסוגיות יסוד ועם הידע הקיים בתחום של פסיכולוגיה אבנורמלית ופסיכופתולוגיה.
אנשי חינוך והורים| מטפלות ומאמנות| רוצה להיות מטפלת

פסיכולוגיה של האישיות

   
אנשי חינוך והורים| מטפלות ומאמנות| רוצה להיות מטפלת